۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۶۹۸۴۸
آیت الله حسینی بوشهری:

نباید اجازه داد به سرمایه اعتماد مردم خدشه وارد شود| مسؤولان با جدیت در پی حل مشکلات باشند

امام جمعه قم با بیان این که با وجود همه مشکلات و فشارها ملت از این آزمون بزرگ سربلند بیرون می آید، گفت: مسؤولان باید با جدیت و سرعت به فکر رفع مشکلات مردم باشند و رضایت آنان را به دست بیاورند.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت رشد علمی جامعه گفت: اقتدار علمی نظام می تواند سبب بقا و پایداری آن شود و اگر کشوری از رشد علمی برخورد نباشد اقتدار خود را از دست می دهد و دچار مشکل می شود.

وی در ادامه رسیدگی و ساماندهی وضعیت جامعه به ویژه در عرصه اقتصادی را مصداق معروف دانست و افزود: در نقطه مقابل اگر وضعیت جامعه رها شود منکر اتفاق افتاده است، با توجه به هجمه های دشمن، رهبر بصیر و هوشمند انقلاب در سال های اخیر نسبت به جنگ اقتصادی دشمن هشدار دادند و بر اجرای اقتصاد مقاومتی برای خنثی کردن توطئه های دشمن تأکید کردند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بخشی از فشارها و مشکلات اقتصادی را ناشی از عوامل خارجی و توطئه های دشمنان دانست و اظهار داشت: بخش دیگری از مشکلات اقتصادی مربوط به داخل می شود که باید با مدیریت و اقدامات صحیح و به موقع آن ها را برطرف کرد.

وی در خطبه دوم مناسبت های هفته مانند سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی، حادثه هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه را گرامی داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران، پرونده آمریکا را در زمینه حقوق بشر سیاه دانست و ابراز داشت: با وجود این پرونده سنگین و سیاه آمریکایی ها ادعای حقوق بشر دارند و ایران را به رعایت آن دعوت می کنند.

وی عنوان کرد: در هر جا از دنیا که جنایتی رخ می دهد رد پای آمریکایی ها دیده می شود، مانند حمایت آمریکا از صدام برای حمله به ایران و پشتیبانی از منافقان که افراد بسیاری را مانند شهید بهشتی به شهادت رساندند، اخیرا هم دیدیم که کودکان مهاجر را از مادرانشان جدا کرده و در قفس قرار دادند.

امام جمعه قم با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بهشتی خاطرنشان کرد: دشمن تصور می کرد که با شهادت بزرگانی مانند شهید بهشتی انقلاب اسلامی دچار مشکل می شود اما شهادت ایشان حرکت جدید در انقلاب ایجاد کرد و نشان داد که هرچه فشار دشمن بیشتر باشد ملت ایران مقاومت و ایستادگی بیشتری خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان این که به فرموده رهبر انقلاب دستگاه قضا باید با مفسدان قاطعانه برخورد کند، اضافه کرد: تحول در دستگاه قضائی و پیشگامی در احقاق حقوق مردم از مسائل مهم و وظایف قوه قضائیه است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که نظارت بر وضعیت بازار و ایجاد امنیت کسب و کار را انتظار مردم از دستگاه قضا دانست و گفت: دستگاه قضائی باید قاطعانه و به موقع وارد عمل شود چرا که گذشت زمان ارزش کار را کم خواهد کرد.

وی افزود: نباید اجازه داد که مردم در این نابسامانی ها دچار مشکل شوند، مسؤولان باید سریعا به وضعیت بازار، ارز، سکه و نقدینگی کشور رسیدگی کنند و برای حل مشکلات تصمیم قاطع بگیرند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یکی از برنامه های دشمن را تبدیل نقاط قوت کشور به نقاط عنوان کرد و اظهار داشت: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند دشمن می خواهد نقطه قوت و بازدارنده موشکی را به عنوان ضعف و مسأله ای چالشی مطرح کند در حالی که موشک های ایران جهت بازدارنگی است.

وی با بیان این که با وجود همه مشکلات و فشارها ملت از این آزمون بزرگ سربلند بیرون می آید، ادامه داد: مسؤولان باید با جدیت و سرعت به فکر رفع مشکلات مردم باشند و رضایت آنان را به دست بیاورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اوضاع منقطه گفت: مردم یمن در سخت ترین شرایط در حال مقاومت در برابر دشمنان هستند و با قامت استوار ایستاده اند و با این ایستادگی پیام مقاومت را به همگان اعلام می کنند./1323/

ارسال نظرات